حتما شما هم بارها از منقسم یا divider در بسته‌بندی کالاهای خود استفاده کرده‌اید؛ بدون آنکه اطلاعی از نام آن داشته باشید. با منقسم می‌توان کارتن را به چند بخش جداگانه تقسیم‌بندی کرد و بدین ترتیب کالاهای مورد نظر را با نظم بیشتری درون کارتن قرار داد. در این مطلب از پاکتچی همراه ما باشید تا مزایای استفاده از منقسم در کارتن بسته‌بندی را معرفی کنیم و به بررسی علل به‌کارگیری آن بپردازیم.

 

خرید آنلاین کارتن پستی با قیمت ویژه در پاکت‌چی؛ کلیک کنید!

مشاوره پیش از خرید 02133917838


منقسم کارتن چیست و کاربردهای آن کدامند؟

منقسم یا divider یک جزء مهم در کارتن بسته‌بندی است که برای تقسیم و جدا کردن محصولات مختلف درون یک جعبه یا کارتن استفاده می‌شود. منقسم‌ها عموما از جنس کاغذ، کارتن، پلاستیک یا فوم ساخته می‌شوند و طراحی آن‌ها به شکل مستطیل یا مربع است. شما برای بسته‌بندی ظروف چینی یا شیشه‌ای و یا بسیاری از کالاهای حساس دیگر مانند لوازم الکترونیکی می‌توانید از کارتن منقسم‌شده استفاده کنید تا کالاها به یکدیگر برخورد نکنند و دچار آسیب نشوند.

 

مزایای استفاده از منقسم در بسته‌بندی

افراد کم‌تجربه معمولا از روزنامه یا پارچه برای جلوگیری از وارد شدن ضربه به اجسام حساس استفاده می‌کنند. با اینکه این روش تا حد زیادی از آسیب دیدن کالاها جلوگیری می‌کند، اما نتیجه قطعی ندارد. منقسم در مقایسه با روزنامه، تاثیر بیشتری در حفاظت از کالاها داشته و به بسته‌بندی شما نظم بهتری می‌دهد. هر چقدر تعداد لایه‌های منقسم بیشتر باشد، استحکام کارتن بالاتر می‌رود و امنیت محصول بسته‌بندی به حداکثر می‌رسد. در این بخش، مهم‌ترین مزایای استفاده از منقسم در بسته‌بندی را بررسی می‌کنیم.

  • حفاظت از محصولات

محصولات مختلف درون یک جعبه یا کارتن منقسم‌شده، جدا از یکدیگر قرار می‌گیرند. این موضوع از خراب شدن یا آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می‌شود.

  • سهولت در حمل و نقل

با تقسیم محصولات به صورت منظم و طبقه‌بندی‌شده، حمل و نقل آن‌ها به راحتی انجام می‌شود و احتمال ضربه و خط و خش در حین حمل و نقل کاهش می‌یابد.

  • استفاده حداکثری از فضای داخل بسته‌بندی

دیوایدرها، فضای خالی درون کارتن بسته‌بندی را به بهترین شکل ممکن پر می‌کنند و ظرفیت بارگیری را افزایش می‌دهند.

  • ارتقاء ظاهر بسته‌بندی

 با استفاده از دیوایدر، ظاهر کلی کارتن بسته‌بندی شکیل‌تر می‌شود و جلوه‌ای زیبا و حرفه‌ای پیدا می‌کند.

  • امکان ساخت سفارشی در ابعاد دلخواه

مجموعه پاکتچی با توجه به نیاز و تقاضای بازار، امکان سفارش و خرید کارتن منقسم در ابعاد مختلف را فراهم کرده است. این فروشگاه آنلاین، سفارشات شما را به صورت عمده و جزئی می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کارتن پستی

از منقسم‌های کارتن برای بسته‌بندی چه کالاهایی استفاده می‌شود؟

منقسم‌های کارتن یک روش موثر و کارآمد برای بسته‌بندی و نظم‌دهی محصولات مختلف هستند. شما می‌توانید از این تجهیزات برای بسته‌بندی کالاهای شکستنی منزل، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم پزشکی و لوازم آشپزخانه استفاده کنید. با استفاده از این تجهیزات، کالاهای شما در فضاهای جداگانه قرار گرفته و از ضربه و آسیب در امان می‌مانند. منقسم‌ها کمک می‌کنند تا بسته‌بندی‌ها شکلی منظم و سازمان‌دهی‌شده به خود بگیرند و در طول مسیر حمل و نقل و ذخیره‌سازی، محافظت شوند.

 

قیمت کارتن منقسم به چه عواملی بستگی دارد؟

جنس و ضخامت کاغذ: یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت کارتن منقسم، جنس و ضخامت کاغذ استفاده‌شده در ساخت آن است. کاغذهای با‌کیفیت و با ضخامت بالا، هزینه بیشتری دارند و بنابراین قیمت کارتن منقسم نیز بیشتر خواهد شد.

ابعاد و اندازه کارتن: ابعاد و اندازه کارتن منقسم تأثیر زیادی بر قیمت آن دارد. کارتن‌های بزرگتر با ابعاد سفارشی و خاص، ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.

تعداد منقسم‌ها: تعداد منقسم‌های موجود در هر کارتن روی قیمت کارتن تاثیرگذار است. هرچه تعداد منقسم‌ها بیشتر باشد، قیمت کارتن منقسم نیز بالاتر می‌رود.

طراحی و چاپ: اگر طراحی یا چاپ خاصی روی کارتن منقسم انجام شده باشد، هزینه آن افزایش می‌یابد. طراحی‌های پیچیده و چاپ با رنگ‌های مختلف، هزینه بالاتری دارند.

تعداد سفارشات: تعداد کارتن‌های منقسم سفارش داده‌شده بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. سفارشات عمده و تعداد بالا، معمولاً با تخفیفات خاص و قیمت مناسب‌تری همراه هستند.

هزینه تولید: هزینه‌های تولید کارتن منقسم، مانند هزینه‌های مواد اولیه، نوع ماشین‌آلات استفاده‌شده و نیروی کار بر قیمت نهایی این نوع کارتن تاثیرگذار است.

 

انواع کارتن منقسم

کارتن‌های منقسم انواع گوناگونی دارند و بنا به درخواست مشتری در نمونه‌های تک‌لایه، سه‎لایه و پنج‌لایه تولید می‌شوند. در ادامه، به بررسی انواع کارتن‌های منقسم می‌پردازیم.

کارتن منقسم تک‌لایه

این نوع کارتن منقسم، استحکام نسبتا بالایی دارد. دیوایدرهای موجود در کارتن، از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار هستند و در هنگام جابه‌جایی مانند یک ضربه‌گیر عمل می‌کنند. بدین ترتیب، از آسیب رسیدن به محصول در طول فرآیند جابه‌جایی جلوگیری می‌شود.

کارتن منقسم سه‌لایه

استحکام این نوع کارتن نسبت به کارتن‌های منقسم تک‌لایه بالاتر است و در مقابل نفوذ رطوبت مقاومت بیشتری دارد. کاغذ منقسم‌ها از دو لایه مقوا که بین آن‌ها یک لایه کنگره‌دار قرار داده شده، تشکیل شده‌اند. معمولا در اسباب‌کشی از کارتن‌های منقسم سه‌لایه استفاده می‌شود.

کارتن منقسم پنج‌لایه

در این نوع کارتن منقسم، سه لایه مقوا و دو لایه مقوای کنگره‌دار به صورت یکی‌ در میان قرار داده شده است. پیداست که این نوع کارتن نسبت به دو نمونه قبلی مقاومت و استحکام بالاتری دارد و معمولا برای جابه‌جایی اشیاء سنگین و حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: تفاوت کارتن سه لایه و پنج لایه

 

 

قبل از سفارش کارتن منقسم، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

حتما قبل از خرید کارتن منقسم، تعداد مورد نیاز خود را برآورد کنید. چرا که خرید کارتن بیش از حد نیاز، باعث می‌شود هزینه اضافی بابت چیزی که به آن نیاز ندارید را بپردازید. همچنین قبل از خرید دقت کنید که قصد بسته‌بندی چه وسیله‌ای و با چه وزن و حجمی را دارید. هر چه تعداد لایه‌های کارتن بیشتر باشد، به معنای مقاومت بیشتر و تحمل بالای وزن آن است. برای بسته‌بندی کالاهای کوچک، استفاده از ورق سه‌لایه کفایت می‌کند؛ در حالی که برای بسته‌بندی کالاهای بزرگ و با محتویات سنگین، لازم است از کارتن منقسم پنج لایه استفاده کنید.

 

سخن پایانی

در این مطلب از پاکتچی در مورد مزایای استفاده از منقسم در کارتن بسته‌بندی صحبت کردیم. اگر قصد اسباب‌کشی‌دارید، استفاده از جعبه‌های منقسم کار شما را تا حد بسیار زیادی راحت می‌کند. شما می‌توانید بسیاری از کالاهای شکستنی و حساس منزل خود از لوازم آشپزخانه گرفته تا لوازم برقی و دکوریجات را درون این کارتن‌ها قرار داده و با خیال راحت‌تری فرآیند جابجایی کالاها را انجام دهید.

 

فروش اینترنتی پاکت پستی

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید