برای موفقیت در هر تجارت و کسب و کاری، باید از هرگونه فرصت بازاریابی و تبلیغاتی استفاده کرد. چاپ پاکت اختصاصی یکی از روشهایی است که هم میتواند خلاقیت شما را در نوع کسب و کارتان نشان دهد و هم باعث برندسازی سازمان شما شود. در این مقاله از گروه پاکتچی قصد داریم توضیحاتی در خصوص مزایای چاپ پاکت اختصاصی و علت ضرورت آن در شرکتها و ادارات صحبت کنیم.
بررسی عوامل موثر بر قیمت چاپ پاکت اختصاصی؛ کلیک کنید.
برندسازی قدرتمند با چاپ پاکت اختصاصی
پاکت نامهها، دعوت نامهها و اوراق ارسالی شما را در خود جای میدهند؛ به همین دلیل باید زیبا و منحصر به فرد باشند. پیام و طرحی که مخاطب روی پاکت میبیند، اولین تصویر ذهنی است که نسبت به شما و شرکتتان در خاطر او ایجاد میشود؛ بنابراین لازم است که طرح و مطالب مندرج بر روی پاکت، در عین حال که مطابق با نیازها و مزایای سازمان شما است، از زیبایی چشمنوازی نیز برخوردار باشد.
شما برای تبلیغات موثر و ایجاد انگیزه در بین کارکنان، نیاز به یک برندسازی قدرتمند دارید تا بتوانید نام و نشان خود را هر چه بیشتر در بین مشتریان گسترش دهید و به یک سازمان قوی تبدیل شوید. درج نام برند تجاری بر روی یک پاکت اختصاصی که فقط برای شرکت شما طراحی شده است، میتواند تصویری شگفتانگیز در ذهن مخاطب ایجاد کند و در خاطر او به عنوان یک پاکت خاص و به یاد ماندنی باقی بماند.
معمولاً شرکتهایی که طرحهای اختصاصی روی پاکت و چاپ اختصاصی پاکت پستی انجام میدهند، موارد زیاد و متعددی را به شما پیشنهاد میکنند. در این میان، برخی از این موارد علاوه بر سازگار بودن با نیازهای سازمان شما، از طرحهای ویژهای جهت جذب مشتری و برندینگ سازمان نیز برخوردار هستند.
نکاتی که در چاپ پاکت اختصاصی باید به آنها توجه ویژه داشت
1- توجه به انتخاب سایز پاکت
شاید انتخاب سایز پاکت، کاملا بیاهمیت به نظر برسد؛ اما باید بدانید که اندازه و ابعاد پاکت نیز میتواند نقش بسیار مهمی در ایجاد جلوه و تاثیر آن در نظر مشتری داشته باشد. معمولاً انتخاب سایز پاکت، متناسب با نیازهای هر سازمان و با توجه به خدماتی که قرار است از آن پاکت گرفته شود، صورت میگیرد.
در کل، یکی از روشهای مناسب و سودمند در بازاریابی برای تجارت و کسب و کار شما، چاپ پاکتهای حرفهای و زیبا است. یعنی هر چقدر که پاکتهای شما به طراحیهای خاص و جذاب نزدیکتر باشند، سازمان شما نیز به کسب موفقیت و پیشرفت نزدیکتر خواهد شد. این امر به عنوان روشی پیشرو و تاییدشده در تبلیغات و جذب مشتری محسوب میشود و میتوانید اطمینان داشته باشید که این روش به عنوان یک ابزار عالی برای بازاریابی شرکت شما عمل خواهد کرد.

2- اهمیت کیفیت کاغذ پاکت و شکل ظاهری آن
نمیتوان اهمیت کیفیت کاغذ پاکت را کمتر از طراحی روی آن دانست. قطعا انتخاب یک جنس باکیفیت برای ساخت پاکت، نشان دهنده اهمیت شما به مشتری و این محصول بازاریابی است. پس همواره سعی کنید نهایت دقت را در این زمینه داشته باشید. چراکه انتخاب کاغذ مناسب به اندازه طراحی و چاپ پاکت، نقش شایانی در پیشرفت کارتان دارد.
در پاکتهای امروزی ظاهر پاکت به خاطر چسبهای دوطرفهای که روی درب پاکت زده میشود، بسیار زیباتر است. این مورد نیز به نوبه خود میتواند روی تصویری که از شما در ذهن مشتری باقی میماند، تاثیر فراوانی داشته باشد و لذت باز کردن پاکت را در کنار حفظ زیبایی و تمیزی به مشتری منتقل کند.
3- استفاده از رنگهای مناسب در چاپ پاکت نامه اختصاصی
معمولاً طراحی پاکتهای اختصاصی بر اساس نوع کاربرد پاکت و رنگ و طرح سازمانی صورت میگیرد. فراموش نکنید که استفاده از لوگو یا آرم شرکت در کنار رنگ سازمان، علاوه بر جلب توجه مخاطبان، هویت کاری شما را نیز نشان میدهد؛ بنابراین سعی کنید بهترین رنگها را متناسب با حیطه کاری خود در طراحی پاکت به کار ببرید و پاکتهای اختصاصی خود را در طیفهای رنگی متنوعی به چاپ برسانید.
برخی از شرکتها، لوگوی سیاه و سفید دارند که شما در چاپ سربرگ و پاکت هم باید این رنگها را به کار ببرید. استفاده از این نوع رنگها هزینههای چاپ را نیز کاهش میدهد.
4- انتخاب فونت مناسب برای پاکت نامه
انتخاب فونت مناسب یکی دیگر از روشهای موثر برای انتقال پیام به مخاطب و جلب توجه اوست. فونت انتخابی شما برای درج اطلاعات روی پاکت نامه، باید با نوع کسب و کارتان تناسب کامل داشته باشد و کاملا واضح و خوانا به نظر برسد.

5- ارتباط چاپ پاکت اختصاصی و سربرگ
به عنوان یک قاعده کلی، طراحی سربرگ باید در تطابق کامل با طراحی پاکت باشد. این دو مورد باید، هم از نظر رنگ و هم از نظر انتخاب فونت و بسیاری موارد دیگر کاملاً از یکدیگر الگو گرفته باشند. هدف از هماهنگسازی این دو با یکدیگر، ارتقا بخشیدن به اعتبار تجاری شما در بین مشتریان و هویت دادن به سازمان است.
در کل، یکپارچه بودن ملزومات اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که هر کدام از این ملزومات، برند و سازمان شما را به دیگران معرفی میکنند. وقتی مخاطب درب پاکت را باز میکند، با نشان و آرم تجاری شما مواجه میشود. قطعاً تمایز بین طراحی سربرگ و طراحی پاکت نامه، برای مشتری گیجکننده است و در نظر مخاطب تاثیر منفی روی اعتبار شرکت میگذارد.
به طور معمول طرحهای ساده از جذابیت بیشتری نسبت به طرحهای شلوغ و پیچیده برخوردار هستند؛ بنابراین از انتخاب طرح و رنگهای زیاد از حد، برای سربرگ و پاکت نامه خودداری نموده و سعی کنید از یک لوگوی ساده برای طرح سازمانی خود بهره بگیرید. البته این مورد کاملا به نوع کسب و کار شما نیز بستگی دارد. به عنوان مثال بعضی پاکت نامهها با یک لوگوی ساده و اطلاعات تماس کامل میشوند؛ اما برخی دیگر نیاز به طراحی قویتری دارند.
اعتبار بخشیدن به کسب و کار با چاپ پاکت اختصاصی
شما میتوانید نوع تجارت و هدفتان را از طریق طرحهایی که روی پاکت چاپ میشود، به مخاطبان خود انتقال دهید و از این طریق تجارت قدرتمندتری داشته باشید. این کار، علاوه بر اینکه به جذب مشتری بیشتر در کسب و کار کمک میکند، باعث افزایش شهرت و اعتبار بخشیدن به حرفه شما نیز میشود. با نهایت دقت در این زمینه و سفارش بهترین پاکتهای اختصاصی چاپشده، قطعاً میتوانید تعریف بهتری از کسب و کار خود ارائه داده و آن را در نظر مخاطبان چشمگیرتر جلوه دهید.
نحوه درج اطلاعات روی پاکت نامه اختصاصی
معمولاً در اولین خط، نام سازمان قید میشود. بعد از آن باید اطلاعاتی مثل شماره تماس و آدرس ایمیل را بنویسید. قسمت بالای پاکت نامهها نیز مکان مناسبی برای درج هر مطلبی است که فکر میکنید به اثرگذاری بیشتر پاکت نامه کمک میکند.
ابعاد پاکت نامههای اداری و سازمانی
معمولاً ابعاد پاکت نامه را معادل یک سوم ابعاد سربرگ A4 در نظر میگیرند. البته از سمت طول و عرض پاکت به اندازه ۶ میلیمتر اضافه میکنند. لوگو در قسمت سمت چپ و بالای پاکت قرار میگیرد. آدرس پستی، شماره تلفن، ایمیل و دیگر اطلاعات نیز در سمت چپ و پایین درج میشوند.
چاپ پاکت اختصاصی روشی مقرون به صرفه برای آگاهی از برند شما
شما با طرحهای خلاقانهای که برای چاپ روی پاکت نامه، سربرگ و دیگر اقلام ست اداری خود انتخاب میکنید، تصویری حرفهای از خود ارائه میدهید که باعث برندسازی شما نیز میشود. این روش مقرون به صرفه برای معرفی شما به مخاطب است و مطمئنا آگاهی از برند، سبب اعتمادسازی بین مشتری و برند میشود. چاپ یک پاکت اختصاصی، شما را در نظر مشتری حرفهایتر نشان میدهد و او همواره از شما به عنوان یک کسب و کار با ثبات یاد میکند.
کلام آخر
در این مطلب از پاکتچی تمام اصول و قواعدی که برای طراحی یک پاکت نامه منحصر به فرد و زیبا لازم است را بیان کردیم. پاکت نامه یکی از اجزای ست اداری محسوب میشود و طراحی زیبای آن میتواند در کنار جلب نظر مخاطب، حس خوبی نیز به او بدهد؛ بنابراین با رعایت اصول طراحی پاکت نامههای اختصاصی سازمان خود، از این ابزار قدرتمند در جهت تبلیغات شرکت و حوزه فعالیتتان استفاده کنید. فراموش نکنید که کم اهمیت جلوه دادن این موضوع، علاوه بر اینکه آشفتگی و بینظمی درون سازمانی ایجاد میکند، موجب میشود دیدگاه مشتریان نسبت به شرکت شما کاملا عوض شود.
